Sååå jag

Mitt namn är                  och jag bor i          .
 Jag går andra året på det estetiska programmet med inriktning musik. Tiden går fort! Jag fyller 18 år nu i mars och tack vare det så planerar jag att ha körkort till sommaren. Jag har satt igång med teori kursen och ska kämpa på när jag har tid så att jag kan ha ett körkort i sommar.
Jag är en positiv-, glad-, trevlig- och rolig tjej som har lätt för att bemöta folk. Jag är van med att träffa nya människor och jag är lätt lärd när det gäller det mesta. Jag måste sysselsätta mig med saker och är väldigt aktiv.
På fritiden sysslar jag med allt möjligt. Jag är med i damlaget för handboll så jag tränar  två gånger i veckan. När det är serie-period så blir det matcher under helgerna. Jag spelar gitarr i skolan och piano på musikskolan. Jag drillar också, två gånger i veckan, och ska tävla med ett team i mars. När vi inte tävlar gör vi uppträdanden och vi har även uppvisningar med eld.
Foto är ett stort intresse för mig. Jag använder en systemkamera och tar med mig den på de flesta ställen och jag håller på mycket med redigering av dem också. Jag är väldigt pysslig och händig av mig så jag gör även egna smycken, egna kort som exempelvis grattiskort, ritar osv. Vad helst jag blir sugen på att göra.
Under veckodagarna nu när det är skola går den mesta tiden åt till att studera och sporta. Mina andra hobbys ägnar jag mig åt när jag är sugen och vännerna umgås jag mest med under helgerna.

Med vänliga hälsningar




Ja, sådan smöreri kan man få fram när man är desperat.
Jag gillar inte alls att söka jobb och det här är mitt första brev. Vad ska man skriva egentligen? Jag bara måste ha ett jobb i sommar och därför söker jag till er    ?  ska man säga att det är kul att sitta i kassan och jobba på något skitställe? Det är ju bara en sista utväg. Plus att det är lågkonjuktur nu med, så jag chansar på att det inte är så lätt att få jobb nu. Därför får man smöra lite till och det känns inte äkta. Nu måste man ju leva upp till de här kraven, att vara positiv, trevlig, glad osv. Jag är inte det? Inte alltid, dessutom kan jag vara motsatsen när jag är med människor jag inte trivs med, som gör mig osäker. Då drar jag mig tillbaka och bara är där i bakgrunden. Det kan man ju inte skriva i brevet, för då får man väl inget jobb. Så, ja... det är helt enkelt inte äkta.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0